söndag 18 juli 2010

Sea World, Rodeobar och sondagskyrka!

I fredags bjod Crystals bror Ivan oss till SEA WORLD! Sa javla underbart. Ja akte berg-o-dal-bana (vilket var lite mer spektakular en den i New York New York/Vegas), kollade pa hajar, spackhuggare och delfiner. Som att vara ett barn igen, fick tom klappa stingrockorna. Dom hade ett nytt ak dar man, istallet for att sitta rakt upp o ned, blev tippad framat sa nasan pekade ned mot marken. Javligt ackligt, jag var helt saker pa att jag skulle do hela turen igenom.
Varfor utsatter man sig egentligen for dessa saker?

Dagens hojdpunjt var innan spackhuggar showen nar hela stadion visade sitt stod for USAs soldater i Irak och vi fick applodera at Ivan som nyligen kom hem efter en tids tjanstgoring. Man kan tycka vad man vill om all politik kring kriget men har visar man ialf soldaterna den respekt de fortjanar. "Heres to our heroes"!

Igar hade vi en skon dag vid poolen och jag lyckades branna mig nagot katastrofalt. Har klarat mig hur bra som helst fram tills igar, vet inte vad som hande? Antar att jag redan var svettig nar jag tog pa solkramen sa den inte fastnade ordentligt. Idag ser jag iallafall ut som ett stoppljus. Sexigt? Knappast!

Pa kvallen skulle vi ut och gora Ocala och givetvis blev det country/save-the-last-dance-style. 12 dollars intrade inkluderade ett armband som gav fri bar, allt du kan dricka, hela kvallen! Stallet vi gick till var indelat i tva sektioner. Ett stort dansgolv dar de spelade 50 cen musik hela kvallen och det var som att vandra in i en musikvideo fran MTV. Yo motha fuckas!
En kort hall darifran och man tradde in i ett riktigt countryparadis dar det dansades line-dance och bjods pa mekanisktjurridning och halften av alla bar cowboyhatt helt naurligt.

Givetvis ville ja hanga med alla cowboysarna och dansa line-dance heeeeeela kvallen. Var lange sedan jag hade sa hysteriskt roligt en utekvall (hahaha eller ok Vegas, men bortsett fran det)! Line-dance foll sig overraskande naturligt for mig och om man inte visste battre skulle man t o m kunna tro att jag var uppvaxt pa en kofarm nagonstans mitt ute i ingenstans i nan delstat sa som Wyoming.

Imorse gick jag, Crystal, hennes mamma och en bekant till dem till, trumvirvel tack, KYRKAN!!! Det var nagot av en upplevelse vill jag lova. En svart pastor som stod och skrek i mikrofonen en halvtimma om hur han blivit fralst fran ett liv som knarklangare, pimp, kvinnomisshandlare och narkoman for att sedan bli prast! HALLELULJA, personligen tycker jag du borde sitta i fangelset. . .

Imorgon aker vi till Disney World och sedan vidare ned till the Keys for lite scuba diving, kommer bli underbart! Aterkommer nar jag far tag pa inernet igen.

Peace out y'all

Inga kommentarer: