torsdag 1 juli 2010

AMERICA, FUCK YEAH

Vi har precis kommit hem fran en pubrunda i Crystals hemstad, Ocala. Avslutade kvallen med att fyllehandla lite amerikanska treats pa Walmart. Seriost, ICA Maxi kan fan slanga sig i vaggen. Om himlen finns vill jag att den ska vara exakt som Walmart!

Hur som helst sa ar jag redan upp over oronen foralskad i det har landet. Jag var sjukt nara pa att missa planet i London dock for att det brittiska-bitter-fittorna pa Virgin Atlantict jobbade lika effektivt som en snigel med forbunda ogon och bakbundna kanselspon. Jag hade iallafall inte skrivit ner den adress jag skulle befinna mig pa och tydligen behovdes den for att jag overhuvudtaget skulle fa satta mig pa planet. Ringde frenetiskt till min amerikanska van (klockan var da 05.00 har) och efter ett otal antal signaler svarade hon tillslut och bitterfittorna kunde checka in mig 3 minuter innan disken stangde. Har redan missad ett flyg en gang tidigare i livet. Inget jag vill gora ikvall!

Flygresan over atlanten spenderades med att dricka vodka/cola tillsammans med tva engelskman i min alder. tiden gick fortare an jag trott.
Passkontrollanten utsatte mig for ett korsforhor som heter duga, har aldrig varit sa nervos och svetten bokstavligt talat rann ner for ryggen

-vart ska du bo?
-hur kanner du henne?
-vad arbetade du med i Australien?
-Vad gor du i Sverige?
-Vem betalade for din biljett?
-Har du varit i Amerika forut?
-Vad ar syftet med ditt besok har?

Mina stammande svar gav knappast ett sakrare intryck pa att jag inte var har for att terrorsiera eller illegalt invandra, uppenbarligen slappte han trots allt forbi mig tillslut och jag kunde andas ut.

Antar att folk inte orkar lasa mer, sa ja redogor for de forsta dagarna imorgon istallet, south beach miami och boca raton, dar det fina mannisorna bor och dar husen ar storre an stockholmsslott (dar forovrigt aven crystals morfar och morbror bor)

Smell u later alligator
ps, pa vagen mellan Boca Raton och Ocala var jag pa alligator span 4 timmar i strack, dock inte sett nagonting an!

Inga kommentarer: