torsdag 6 maj 2010

Hi, my name is stereo Mike

Jaha, så var man inne på Nordea och kollade temperaturen på ekonomin denna månad. 936 kr kvar på kontot vilket, med en blixtsnabb överslagsräkning utförd av matematikgeniet, resulterar i ett utslag på 50 kronor om dagen att leva på.
Inte omöjligt - men fan inte heller roligt! Tur att jag inte har någonting alls inplanerat kvar den här månaden (bortsett från en tripp till Umeå, en till Jönköping, lite personalfest, möjlig skiva och klassfest). Hur har jag lyckats med det här? Värst av allt är att jag inte ens la över någonting på sparkontot den här månaden för jag visste det skulle bli tajt.

Så länge man har mat på bordet ska man väl vara glad - eller hur Winell ;)

Var och hämtade ut läkemedelstentan som var rättad och klar idag också. Alla rätt -> sweeeet as
Nu kan man iallafall lägga den delen av farmakologin bakom sig, krävs att fira men tyvärr har jag redan spenderat min 50 kronor idag på en cola och en dosa snus (nej, projektet går inte överdrivet bra)! Mamma kommer iof hit snart och hon kanske tycker att jag är värd en liten belöning av något slag - förslagsvis pizza. Det vore något de!

Träningsvärken idag är obeskrivlig. Note to my self -> aldrig löpning och benstyrka på samma dag!

Peace and Love y´all -
som en kär vän till mig skulle ha sagt

2 kommentarer:

Anonym sa...

hehe.. fortfarande en kär vän..?! // peace n löve and understanding!!

MariaW sa...

Svar: så sant så sant, inte alltid lätt att avgöra, men den här gången tror jag det var studierna som lockade. :)
Så länge man har mat på bordet ja, sen kan ju kvaliten på maten diskuteras. Har hittat pulversoppar är som inte är så dyra. En påse (3 portioner men det kan man ju klämma själv) innehåller typ 200-250 kalorier och kostar 0,25 Euro. :)