måndag 17 maj 2010

G´day mate!



Så har Austrliens representant i detta hushåll äntligen landat och flyttat in. Stina har fixat om hela lägenheten så de 42,5 kvadratmetrerna numera är beboliga för 3 personer istället för två. Aningen trångt - men eftersom mitt nya koncept här i livet är att "hänga-i-gäng" så borde jag väl vara tacksam. Vem vill inte under någongång i sitt liv på i ett mindre kollektiv? Överlevde Stanley street, så antar att det här kommer på kanon!

Vidare så levererade verkligen Umeå i helgen. Min överraskning blev en succé och när jag kom insläntranes mitt i natten blev Linda så chockad att jag betvivlar att hon förstod någonting överhuvudtaget. Människans natur är underlig att beskåda!


Fredagen bjöd på Peddan in The Park, park, dans och hög musik - och jag lyckades medverka i min livs första korridorsfest. Rätt hyfsad bedrift med tanke på att ja bor i en utav Sveriges största studentstäder.


Åsa och jag bemästrade att utföra krokodilklappen på en snöhög. Vi spelade sing star och jag lyckades efter oräkenerliga försöka kamma hem en seger i en sång jag aldrig hört. Tondöv är bara förnamnet!

Lördag - årets första sommardag och T-shirtvarmt trots att vi befann oss i Norrland. Grill och korv-ätar-rekord. Ännu mer förluster i sing star och sedan öl på stan. Gjorde en studie i antal björkar i björkarnas stad, en hel del faktiskt. Linda sa att de berodde på att man skulle hindra en eventuell eld att spridas mellan husen - ja menar att plantera träd är väl den dummaste idéen?


Nu ska ja käka pizza och sen till Flogsta för ännu mer parkhäng i gäng (jag älskar klangen i den meningen, jag älskar allt som rimmar!)




ps, tenta imorrn, håll tummarna






Inga kommentarer: