onsdag 21 april 2010

Musikmissbruk


Jag har 1 (och absolut inte mer än en) dålig ovana i mitt liv som jag helt enkelt inte lyckas ta mig ifrån. Det faktum att jag alltid, ALLTID lyckas spela sönder riktigt bra låtar. För tillfället lyssnar jag på Iggy Pops Success för typ hundrade gången detta läsår. Började med att spela den inför varje tenta, och på varje tentafest, som en liten ego-boost men nu har jag helt tappat kontrollen. Börjat lyssna på låten i stort sett dagligen och häromdagen slutade den helt och hållet betyda någonting för mig. Försöker idag återfå känslan under dagen men utan vidare resultat. Go fuck a duck!


Någon som har nått nytt förslag på en vinnarlåt så mottager jag gärna förslag på min Facebook, vars användning också börjat gått en aning över styr (vilket jag givetvis aldrig skulle erkänna på en offentlig plats som denna, det vore ju ett vansinnigt socialt självmord)?


Imorgon börjar mitt sluta-snusa-på-vardagar-projekt! Tro mig, det kommer bli hårt och jag är jävligt glad att starta projektet på en torsdag eftersom det bara är 2 dagar kvar till helgen (eller rättare sagt en om man räknar fredag som helg, vilket jag givetvis gör).


Idag slog det mig förövrigt att vi har en tjej i klassen som är sjukligt likt Miss Li - sammanträffande? Jag får återkomma med ett slutgiltigt resultat efter vidare efterforskning.

Inga kommentarer: