fredag 16 april 2010

2 seconds from a one minute man


helt ärligt, går det att tröttna på Ulf Lundell? Jag tror faktiskt inte det, framförallt inte nu när solen börjar leta sig tillbaka in i våra liv (bortsett från hagelskuren som nyss överraskade Uppsalaborna, eller såg jag i syne). Snart ska jag slänga mig på cykeln till Fyrishov och in i en minibuss till Motala-la-la-la, fortfarande inte ett dugg bitter, inte ett dugg! De hormonstinna simmarna kommer inte ens märka att jag är där, de kommer ha fullt upp med att springa omkring på kvällarna och försöka ta på varandra. Den som ändå vore 16 igen, allting var så spännande då!

Hursomhelst så kommer härmed den första officiella inbjudan till Cinco De Mayo, vilket betyder 5 maj för er som inte är spansktalande. När våra kroppar precis har börjat återhämta sig efter valborg är det dags att dyka ned i flaskan igen. Den här gången firar vi det underbart kriminella landet Mexicos nationaldag, givetvis med ett konstant flödande av Tequila och Corona (som förövrigt är min nya favorit dryck, bortsett från cola zero - vilket min visa syrra fortfarande hävdar inte är nyttigt att inta en halv-liter om dan av (men ack så fel hon har)) Kan man göra en parentes i en parentes?

Nu kom jag lite ur spår - temat är i alla fall "svettig mexikan" och efter en förfest hos mig beger vi oss ut i nationsmörkret! Jag återkommer om tid och plats, eller platsen är ju uppenbarligen hos mig, men ni förstår vad jag menar. . .

Hörs efter helgen - gör något osmakligt!

Inga kommentarer: