måndag 19 april 2010

Måndag

Kul att väckarklockan ringde 07.00 imorse, jag var fortfarande obeskrivligt trött men tvingade mig själv att rulla ur sängen UTAN att snoosa (man vill väl inte komma försent första föreläsningen på nya kursen). Åt en stadig frukost helt enligt tallriksmodellen (läs tre knäckebröd med skinkost och en kopp te), fixade håret i en halvtaskig men charmig fläta och satte mig sedan framför datorn för att kolla vilket sal vi skulle befinna oss i.
Vad händer?
Jo, på schemat upptäcker jag följande:

1, Föreläsningen börjar inte förrän 10.15.
2, Föreläsningen börjar inte förrän 10.15 - TISDAGEN DEN JÄVLA SKIT 20 APRIL


Så nu sitter jag här och grämer mig i min egen olycka, inte kan jag somna om heller då jag numera är klarvaken. Den ända som kan få min själ levande ur de här är nog John Dahlbäck -> ge mig eller jag kommer förvandlas till ett EMO-barn förevigt!

Helgen har passerat oväntat smärtfritt, mycket kan man säga om tonårsstinna simmare och gnälliga tränare (inget illa menat) men ett gott skratt då och då kan de i alla fall framkalla.

Förövrigt, note to myself, gå aldrig (och då menar jag ALDRIG) på Ica Maxi med ett gäng understimulerade och godistörstande 17-åringa simmargrabbar. Skammen är obeskrivlig och jag har ärligt talat sett djur bete sig mer mänskligt.

Nu antar jag att ja måste göra något vettigt av den här dagen eftersom solen skiner - fan ta denna press!

hörs, eller?

2 kommentarer:

A sa...

Vi börjar väl ändå 9.15 imorgon?? det där schemat är för svårt att tyda för sitt eget bästa!

Maria W sa...

Du är för rolig Kajsa. Om man kollar schemat dagen innan kan man sova länge.Tror jag stannade en och en halv timme längre än beräknat i sängen idag :) Kram