måndag 7 september 2009

"Att tänka fritt är stort - Att tänka rätt är större"

Idag har vi haft föreläsning i Univeristetsaulan (andaktigt sus genom rummet), kände riktigt historiens vindslag och kunde nästan se framför mig hur Carl von Linné eller Jöns Jacob Berzelius suttit här och nypit sig i armarna för att försöka hålla sig vakna under föreläsningar. Själv kunde ja knappt koncentrera mig eftersom jag ständigt satt med huvudet djupt bakåtböjd och studerade konstverken i taken och de två gigantiska ljuskronorna som hängde ned över åhörarläktarna samt över scenen. Kan vä linte påstå at mkt om vårdhygien lyckades fastna. Varför började jag inte läsa historia istället?

Jakten på den perfekt lägenheten fortsätter och på söndag ska vi ner till Götgatan (granne med perssonb) och kolla på en etta som faktiskt skulle kunna bli mitt drömboende, kan de verkligen vara så att jag håller på att bli vuxen.. AAAHH! eller nej förresten, de e ju faktiskt pappa som ska investera inte jag, pust, de e ju faktiskt två år kvar tills ja måste börja dricka kaffe, läsa morgonbladet och diskutera om den ekonomiska situationen i vitryssland... den dagen ja skaffar ica-kort, den dagen är livet fan slut!

en ny tränare har börjat i A-gruppen, gammal simmare från SS08, eller heter dom så? iallafall så har vi nu ingått i ett motionslöfte och vi ska försöka (i den mån de går) komma ner en timma tidigare alternativt stanna kvar en timma längre efter varje träning och simma ett lite kortare pass.. suveränt att få någon att träna med, eller någon som ialf kan pusha mig lite att komma igång med min egen träning. Är ju faktiskt bara två månader kvar tills Phelps, min framtida make, landar här i sverige!

På lördag kommer Ebba hit, eller hon säger ialf de nu men än så länge är de ju bara tisdag.. får väl vänta till fredag kväll innan ja låter mina förhoppningar gå upp (love u, mean it).. då blir de dans på högtalarna, inspirerat av jenni, på BJ!

over and out

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah jag bestämde mig för att skaffa icakort idag!!! är jag inte välkommen längre nu...? // flugan