lördag 16 november 2013

Sydney - älskade stad

De var med stor sorg i hjärtat som jag och min tappre kompanjon sa förväl till städernas stad tidigare idag.. Har ett otal gånger under denna resa försökt bedyra min kärlek till Sydney för Hannah, har en liiiiten magkänsla att hon börjar tröttna på de nu.. MEN, faktum består att min tid där nere är fan bland de bästa ja gjort i hela mitt liv!

Ska inte sitta här på planet, där detta inlägg dikteras, och bli nostalgisk och jag är fullkomligt övertygad (läs håller hoppet uppe) att de kommer komma flera guldtider i livet :)

Igår kväll då, ja va ska ja säga.. En avskedsutgång ville ja ha och en avskedsutgång fick ja! Under dagen fixade vi de sista presenterna, lyckades ÄNTLIGEN få lite kvalitetstid med amerikanerna och åt en fantastisk lunch.. Till middag åt vi koreansk fried chicken, hahah asså med tanke på våra matintag skulle man mycket väl kunna tro att vi varit i Korea o inte Australien (??), skyller allt på Lucy Lu!

Tyvärr så hade Sydney bestämt sig för att visa hur fruktansvärt tråkigt de var att ja skulle åka hem, så moder natur hade ställt till med en regnoväder utöver denna värld..Himlen öppnade sig och kändes som hela oceanen släpptes ned över oss! Men de va inget som hindrade oss inte, dricka öl gör man inomhus :)

Skulle kolla på när James spelade på opera bar men de blev inget pga ovädret.. Kvällen blev ändå bra och vid tre hade vi så ont i fötterna att vi inte kunde ta ett danssteg till, hur mycket vi än önskade att vi kunde!

Orkar inte skriva mer...

Återkommer :)

Ps, när.vi kom hem hade en liten kackerlacksfamilj beslutat att bygga bo i vår garderob.. ska bli såååå trevligt att packa upp väskan när ja kommer hem..... NOT!

Inga kommentarer: