torsdag 3 januari 2013

Min största önskan

Asså om ja ska vara riktigt ärlig så skiter ja i svältande barn, världsfred och ett vaccin mot HIV- lämnar de önskningarna åt årets och kommande års (och för all framtid framöver) Miss Universum.. För helt ärligt, svältande barn kommer alltid finnas så länge de finns feta gubbar med ett intresse för makt - världsekonomin kommer alltid behöva krig - och även om man uppfinner ett vaccin mot HIV så kommer en ny bakterie/virus att slå sig fram och ta dess plats eftersom världen håller på att överpopuleras.. Låter ja cynisk?? Jo, men ni känner väl mig!

Nej, min största önskan här på jorden är fan att rökning vore hälsosamt! Nej, fel - de behöver inte vara hälsosamt, bara INTE så jävla ohälsosamt/farligt.. De finns ingen, i n g e n drog på denna jord som är så jävla vidrig som nikotin (inte för att ja prövat dem alla, eller för den delen varit beroende av något annat)!

På julafton så lovade ja mig själv att ja skulle få unna mig en cigarett -> de slutade med TRE, och trots att ja inte rökt på över ett år var de som att ta en trip till himmelriket och tillbaka.. Förstår ni?? Som att min kropp gått i någon slags dvala och när den kände de där underbara livsfarliga röken dras ned i lungorna var de som en stenhård spark av njutning rätt i skrevet.. Haha, lite konstig liknelse men va fan - ni fattar poängen!

Och om de är tufft att röka? Hell yeah! Bortsett från lukten då :) men vi, barn av 90-talet som dreglat över Luke Perry med en Marlboro i mungipan vet att de är tufft att röka.. Ja menar, kolla bara på karln - ja dör sexighetsdöden!

Vidare är de ett förbannat bra tidsfördriv, under de åren ja rökte som mest var ja nog aldrig rastlös.. Hade man tråkigt, ja de va bara att gå ut o ta en cigg! Och var man riktigt riktigt uttråkad, ja då kunde man kedjeröka och roa sig med att lära sig göra rökringar..

Nu, kära mamma och pappa, var min karriär som rökare extremt kort och ja slutade för 6 år sen så ni behöver inte vara oroliga! Älskar att bli vuxen och kunna vara öppen mot sina föräldrar, även om de ibland innebär att dom blir besvikna - men vet att ja älskar er och ni gjort ett bra jobb trots mina snesteg..

Ok, så för att summera de här inlägget - nästa år jultomten så önskar ja mig inte någon surfplatta eller iphonefodral.. Allt ja vill är att du är så vänlig och gör rökning lite, lite mer ohälsasamt och cancerframkallande!

Tack på förhand!


Inga kommentarer: