tisdag 15 december 2009

Tisdag = fisdag

Nu har ja på att städa hela min jävla lägenhet. Jag HATAR att städa och just nu känns min 43 kvadratare som ett jävla slott, svetten efter dammsugningen håller precis på att torka på ryggen och jag har suttit mig ned för att pusta ut en sekund eller två innan jag börjar moppa. Själva moppningen brukar jag annars se som höjdpunkten på städningen eftersom den alltid kommer efter dammsugningen (läs helvetessugningen) och oftast innebär slutet på städsessionen. Dessutom kan man lyssna på bra musik, låtsas att moppen är en microfon och köra sina absolut topphemligt-klassade oslagbara danssteg.

Tyvärr så är jag dock numera huserad i en lägenhet med riktigt vitmålat trägolv. Detta innebär att golvet måste moppas med en noga uträknad blandning av 1 del vit natursåpa och 3 delar vatten. Och inte nog med de här, moppen får absolut inte blötas utan måste fuktas noggrant innan man kan gå lös på golvet. Herregud, snart kan man inte ens se skillnad på städningekvationer och raketforskning. . .

Inte något plugg har jag fått gjort heller, tänkte smita iväg till Perra nu men jag tror inte hon vill att jag ska komma?

Högst upp på min önskelista står numera ett presentkort på städservice!

2 kommentarer:

Anonym sa...

men åhhh du kunde ju ringt mig!!! men ehh, ärligt talat, vem fan moppar golvet...? //flugan

Anonym sa...

du är störd! fuck five