måndag 14 december 2009

Ang julklappshysterin..

Jag får ångest. Stor jävla fet ångest. Torgskräck är det första ord som kommer upp i mitt huvud, panik mycket människor på stan som springer runt och spenderar pengar på saker som folk egentligen inte vill ha. Antar att man bör vara tacksam för att sveriges ekonomi får sig en spark i rätt riktigt men ibland orkar jag inte med hysterin!

Själv har jag inte köpt en ända julklapp än, inte för att jag tror de kommer bli bättre ju närmare den 24 vi kommer, snarare tvärtom, utan för att jag helt enkelt inte orkar. Idag köpte jag en julklapp åt mig själv dock men de gills väl knappast. Förlitar mig på att sissy kommer och styr upp det hela som vanligt. Hon är bra på sånt där min syster, att styra upp saker.

Persson höll allvarligt på att få en hjärtinfarkt idag när hon shoppade loss åt sin familj. Måste erkänna att det var aningen underhållande att se henne bryta ihop gång på gång under jakten på den perfekta presenten till Kjelle P.

Igår var vi på IKEA, jag blev lämnad kvar eftersom pappa och Ingela var tvugna att åka hem och hämta en bil till. Bäddsoffan som inköpts var för stor för att få plats och en viss person var för dumsnål för att beställa hemkörning. Katastrof. Kvar blev alltså jag, sittandes på en vagn med en halv bäddsoffa på. Jag placerade mig själv precis innanföra utgången och roade mig med att småflörta med medelåldersmännen som varit ute och shoppat med sina fruar och snoriga skolbarn. Vissa slog bort blicken, lite smått rödblossiga medans andra flörtade ogenerat tillbaka. Tiden går fortfare när man har roligt, eller hur?

Nu ska ja gnugga mina geniknölar och skriva världens roligaste simpass till ikväll!


-so long suckers-

Inga kommentarer: