fredag 25 december 2009

God Jul gott folk

Nu sitter jag här i sommarstugans veranda och ut över isen ser
Hockeyplan som vi plogade igår nästintill mot mig ler
Jag trodde bäst på skidskoåknings jag skulle vara
Tyvärr måste jag erkänna att mina skills lika gärna kunde flyga och fara
Tomten kom även till oss igår med alla sina klappar
Vi får väl se om några fula prydnadssaker jag olyckligtvis tappar
Min juldag i Linköping blev ju ingenting av
Ebba skulle göra annat, Jenni jobbade och Tinne, ja hon skulle på spa
Istället jag en extra dag i Eskilstuna men min mamma får
Hurra vad kul, tyvärr förfryser jag snart mina tår
Värme denna sommarstuga nämligen ingen har
Och sockorna, dom är det visst andra i familjen som tar
Antar att frosseriet i mat kommer fortsätta även ida´
Några kilo extra kan väl inte skada, tror jag minsann det var någon sa´
Efter nyår får jag återigen mig ner i simbassängen ge
Träna bort all mat så som lax, prinskorvar, köttbullar och paté
Nä nu får det fan mig vara slut
Passa på att ta vara på ledigheten och njut
Till dig från mig du nu får
En God Jul och ett Gott Nytt År

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha hej pensionär. sitta och göra halvtaskiga rim utan ett enda vulgoskämt dessutom.... fick du en korsordstidning av tomten oxå?! //flugis

Anonym sa...

Nu har jag läst både din och ebbas blogg och jag har skrattat åt er, fan vad jag längtar till nyår! //n jenni