onsdag 25 november 2009

Tentafest

Vet ni vad det absolut bästa med att studera är, jo det faktum att det nästan alltid finns något att fira. Exempelvis, avklarad tenta = Fest, Godkänd tenta = fest, Avklarad dugga = fest. . . dessutom, om man bor i Uppsala, så är det alltid någon nation som dagen till ära har klubb vilket är ett stort plus i landet sverige där man annars bara kan gå ut fredag- lördag och knappt de!

Tacka vet jag studentlivet som kan fortsätta göda min redan djupt rotade alkoholism. .

Hursolmhelst så har vi inte fixat internet än till nya lyan, därav den dåliga uppdateringen här men så snart de kommer så ska ja bättra mig om nu tiden räcker till! jag har blivit helt bloggberoende och även fast man vet att de nog bara är Ebba, Jenni, P-son och möjligtvis Tinne som läser så är det ett perfekt sätt att hålla sig uppdaterad på vad vänner i andra städer har för sig utan att behöva ringa konstant.. Jag hatar verkligen att ringa, att ringa och russin i lussekatter får ett stort minus av mig.

Häromdagen tappade jag bort min plånbok som återfanns och lämnades tillbaka ganska omgående av en Roger i min trappuppgång. Ännu finns det lite hopp om mänskligeten kvar! Nu måste jag iallafall komma på något sätt att återgälda denne man för sin fina gest och jag tänkte ge honom en flaska vin och 2 trisslotter. Men de slog mig att trissklotter, kan man verkligen ge bort det? Tänk om han skulle skrapa fram en miljon eller två. Hur skulle jag reagera då? Skulle man vara bitter i resten av sitt liv för att man hållit 2 miljoner i sin hand och sedan gett bort dem, bara så där. Chansen är väl kanske inte den största, men tänk om! Jag skulle iallafall lida i resten av mitt liv så nej, trisslotter bli det inte. . .

Nu blir de sushibuffé med Anna och Marica, fy fan vad ja e hungrig!

Xoxo

2 kommentarer:

Anonym sa...

...när får jag mitt gästlägg då?!? //hemliga flugan

Anonym sa...

klart jag läser men jag tycker du uppdaterar för dåligt. och skriv mer om studentlivet!!! och ph /tinne