tisdag 3 november 2009

kexchoklad är ett helvete

Vi har precis börjat läsa 15 poängs kursen anatomi och fysiologi i skolan och håller nu på med avsnittet nutrition. Som en del av en datalabb ska vi under en dag redogöra för all den kost vi stoppar i oss samt alla fysiska aktiviteter vi utför, detta skall sedan föras in och analyseras i en programvara som heter Dietist XP.
Jag satte mig ned för någon halvtimma sen för att fixa detta och började med kosten. Frukost först, fil med flingor och en kopp te, såg suveränt åt. Luchen bestod av, lagom stressad, 2 stekta ägg och två mackor, inte optimalt men staplarna såg ändå helt ok ut.

Efter skolan sprang vi förbi fiket och jag köpte en kexchoklad för att få upp blodsockret lite inför basgruppsstudiera. Problemet är nu bara det att när jag skulle föra in denna "lilla" kexchoklad i mitt kostregister så gick alla staplar åt helvete uppåt väggen. Herregud! Givetvis visste jag att godis inte är nyttigt men det här måste väl vara ett jävla skämt. Mitt dagliga fettintag ligger redan nu på 15% för mycket och jag har inte ens ätit middag. Blir väl pasta och ketchup för mig ikväll för att kunna fixa till det här lite smidigt, alternativt fuska lite. . .

Igår hade A-gruppen föräldramöte och jag var tvungen att ställa mig längst fram i lokalen och presentera mig för denna hungriga flock vargar som stirrade på mig med ögon som bokstavligen talat skrek "vad är de här för freak i vars händer vi lägger ansvaret för våra kära barn". Inte alls jobbigt, inte alls. Jag svalde log och höll en kort säljade presentation där bara mina bästa sidor klargjordes, blinkade lite charmigt åt alla pappor i salen och hoppades innerligt att det gick hem hos iallafall någon.

Inga kommentarer: