fredag 23 oktober 2009

ittaaaaaaf

bitter, jag? kan det verkligen vara möjligt..

måste bara berätta att idag klockan 10.15 var jag hundra procent inställd på att fira nyår på en lyxbåt utan för Florida Keys, solen i ansiktet och ett stort glas kyld champagne i handen. biljetten var betald och klar och jag pratade med Crystal senast igår kväll och hon hade då fixat en överraskning på Disney World, där hennes vänner jobbar, åt mig.

10.16 öppnar jag dörren till Kilroys kontor här i Uppsala, biljetten måste bokas om då min anatomitenta ligger den 15 januari och jag verkligen måste ha den avklarad innan VFUn börjar. 10.20 sätter jag mig mittemot en travel agent (vad de nu heter på svenska) och förklarar snällt men vänligt mina problem för henne.. givetvis går biljetten att boka om men mot en avgift på 1600 kr vilket jag är beredd att betala.


10.25 får jag beskedet slängt i mitt ansikte att alla flyg mellan Miami och London är fullbokade mellan den 1 och 14 januari!


Inte en ynka jävla liten stol fanns det kvar åt mig, av alla jävla flighter som British Airways kör över Atlanten så var ALLA fullbokade.

Givetvis hade jag inte ens övervägt något avbeställningsskydd då jag bokade biljetten innan jag fått besked att jag kommit in på Ssk programmet. . förklarade för kilroybruden, som jag nu hade börjat hata av hela mitt hjärta, att jag kunde skjuta upp resan till sommaren istället men då fungerade biljetten tydligen så att jag var tvungen att vara hemma senast 1 april vilket även det är mitt i terminen.. Horunge! det bästa hon kunde göra för mig var att avbeställa biljetten och ge mig skatten tillbaka (minus 300 kronor) vilket sammanlagt skulle resultera i 2600 kr tillbaka på kontot. resterande 3400 går alltså till jävla British Airways julbordskassa!



egentligen bryr jag mig inte om pengarna utan det som verkligen krossar mitt hjärta och själ är att behöva ringa till Crystal Osbourne ikväll och berätta för henne att all väntan och alla planer varit förgäves och att jag inte längre kan komma över till staterna. . .


jag som verkligen verkligen längtat, varför varför varför kan man inte bara sätta in en extra flight, eller bara en extra stol, ja skulle fan till och med kunna åka i bagageutrymmet i en hundbur bara jag får åka..


abokade inte biljetten utan jag kommer leva på hoppet in i det sista och om någon där ute skulle känner någon som ska flyga mellan Miami-London den 13 januari var då god att vidare befodra denna information till mig så jag personligen kan sätta han eller henne ur bruk och på så sätt roffa åt mig den överblivna stolen!



som plåster på såren blev jag godkänd på mitt praktiska prov idag, men de är fan ett litet plåster som blödde igenom för flera timmar sen. . . . . ebba, jag behöver en psykolog nu för snart skiter jag i att barn svälter i afrika så länge jag får åka till florida som planerat!

Inga kommentarer: