söndag 25 oktober 2009

gossip girl..

aaa, finns de någon bättre söndagsunderhållning än femmans gossip girl, dessa vackra människor med helt underbara kläder och bekymmerslösa liv.. Jag måste erkänna att jag är lite smått förälskad i Chuck Bass och hade lätt offrat min högra hand för att under 24 timmar få leva Blairs liv!

Helgen har varit äckligt lugn, precis som förra helgen har jag varit brutalt nykter, bortsett från 3 öl under middagen me klassen på Upplands.. Planen var att vi skulle gå ut men eftersom ja kom direkt från simträningne var ja tvungen att cykla hem mellan middagen och utgången för att lämna tjockväskan och byta om. . . Tyvärr måste jag väl erkänna att Kajsa Lönn, numera kallad tröttkärringen, tog en dusch, satte på sig pjamasen och gick och la sig..
Ni minns väl hur orlig jag var att ja inte skulle få några kompisar på universitetet och efter den här tabben skulle jag bli förvånad över att någonsin bli medbjuden på nånting längre... Åååååååhh, sopa!

Har försökt börja plugga till omvårdnadstentan i två dagarn nu, har faktiskt börjat men inte kommit särskild långt. De teoretiska förankringarna är väl den biten som känns osäker men jag lever på hoppet (precis som med flygbiljetten, ännu har ja inte läs nån dödsannons i tidningen med en miami-london-flygbiljett testamenterat till mig, men känner mig relativt säker på att dne kommer). Eftermiddagarna har spenderats i simhallen där mina fantastiskt duktiga simmare har slagits om medaljerna i RM/DM!

nu blir de snart en låååååååååång dusch med hårinpackning och ansiktsmask så jag får en ny fräsch inför vad som komma skall.....

förresten lider jag med p-son idag, hennes söndag efter två nätter/mornar på white room kan inte varit den roligaste!

Inga kommentarer: