söndag 3 november 2013

BYO and wine shows

Hej hallå - stoppa pressarna.. ja har nått jävligt viktigt att förtälja.. Nånting nytt som har öppnat mina ögon till helt nya möjligheter.. här i Australien har tydligen de flesta restauranger, utom de finaste, någonting som kallas 'BYO - bring your own' policy gällande alkohol.. För de allra flesta så kanske de känns självklart vad de innebär men eftersom ja VET att vissa av mina vänner har svårigheter med att lägga ihop 1+1 (läs tysken aka ebbot aka ebba) så förklarar ja ändå.. Helt enkelt så kan du på en helt vanlig resturang ta med dig själv vad du vill dricka till maten, om de så är en flaska vin, en bag-in-box eller material till ett helt jävla tequilarace... Hur fint vore inte de i Sverige? Förstå hur mkt pengar man skulle tjäna - plus att man inte skulle behövs låtsas förstå vinlistorna utan bara kunna ta med de man gillar... LOVE it, MEAN it, IMPORT it....

Ok, vad har mer hänt sen sist?? Jo, ja blev utsatt för ett dödshot! Eller dödshot och dödshot men ialf.. I torsdag när vi var ute på en egen lite pubcrawl här i Sydney träffade vi ialf en man som skulle hjälpa oss att hitta hostel, så ja gav honom mitt nummer... Dagen efter vaknade ja och hade 2 missade samtal från okänt nummer.. tänkte inte mer på de, och när de ringde för tredje gången under frukost så trodde ja de va Jimmy som ville skvallra lite - de är ju inte överdrivet många som har mitt nummer! På andra sidan luren dock befanns sig en högst för mig okänd kvinnoröst... Hon förklarade att hon hittat nått typ av 'id-kort' med mitt namn på baksidan.. Fann de här lite underligt då ja med handen på hjärtat inte ens KAN mitt nummer (plus att både ja, Hannah och Nina hade alla våra grejer med oss hem).. Hursomhelst bestämde vi att vi skulle ses utanför baren senare under dagen.. De va inte förrän ja lagt på som ja förstod vad som egentligen försiggick.. Bruden var uppenbarligen någon typ av svartsjuk fru/sambo/ragg/tjej som hittat mitt telefonnummer i sin karls telefon... Åh, mänskligheten! Tur att vi inte gick dit för då hade ja väl kommit hem med en eller flera tänder mindre......

Ok orkar inte skriva mer - o ni orkar väl inte läsa! Men vi hörs!!

Puss

3 kommentarer:

Gurr sa...

Dåligt med träningsbilder tycker jag. Skärpning ;)!

Jocke sa...

Kanske dags att sluta lämna ut sitt nummer till okända män och börja ta saker på allvar istället?

Johannafrångamlaklassenmennukolllegapåjobbetochdindubbelgångare sa...

Kul och bra skrivet! Och jag är glad att du har tänderna intakt!