fredag 7 december 2012

Palawan

Jaha, kara vanner!

Nu har jag och min en aningen brunare och morkhariga van letat oss vidare mellan Filippinernas hundratals oar och hittat Palawan, en dykares paradis.
For tillfallet befinner vi oss i huvudstaden, eller sa kanske man inte sager, men den storsta staden ialf - Puerta Princesa. Har tog vi ett litet depo stopp for Hannah ville beskada ett av varldens 7 underverk (??, betvivlar sanningen i detta) vilket ar en flod under jorden.. Typ... Sjalv forstar ja val inte riktigt upphetsningen. En flod under jorden? Tycker att de later kallt och fuktigt och morkt..

Hur som helst sa fanns de ialf inga platser kvar pa touren, tydligen ar de bara ett visst antal manniskor per dag som far gora den har underjordiska aventyret, och vi var alldeles forsent ute! Sa detta underverk far forbli outforskat for var dynamiska duo!

Nagot som daremot inte ar outforskat ar det Filippinska driksvattnet. Jag har alltid haft den uppfattningne att om vattnet ar gott nog att dricka at lokalbefolkningren, da ar de fan gott nog att dricka at mig... Sa i morse pa flygplasten best'llde ja en Ananasshake som bestod av en tredjedels ananas, en tredjedels isbitar och en tredjedels kranvatten... Magsjuka? Vi far val vanta och se - an sa lange kanns allt helt ok!

Hannah har aven visat en helt ny och oupptakt del av sig sj'lv, bortsett fran att hon har nagon slags fetisch pa underjordsiska vattendrag gillar hon AVEN trakiga djur och skottska accenter... Paminner om en nanan utav mina vanner vars efternamn ja inte ska skriva pa den har bloggen da de kommer hemsoka mig forevigt :)
Ja tycker ialf skottska ar sjukt svart att forsta och tillhor GARANTERAT den gruppen som anser att de kanppt kan kallas for engelska.....


Nu ska vi kaka fried rice i natt hal i vaggen, mumma mumma

Peace out!

Inga kommentarer: