fredag 27 juli 2012

Världen vs Kajsa 2-0

Tydligen är de här början på mina sju svåra år... för de första så kostade mitt frisörbesök 1900 spänn (!), tyvärr inget skämt.. önskar de vore! Tänkte informera världen om detta samt låta er lära av mitt misstag - fråga ALLTID om priset innan du sätter dig i frisörstolen!

Därefter njöt ja i fullo på stranden med Henrik o Hanna, men när de var dags för After Beach på Kallis kom vi 1 minut (!) försent och vakterna vägrade släppa in oss för entrén hade stängt.. vilket jävla skämt alltså!!

MEN - dagen tar inte slut där, o nej.. vi beger oss till hamnplan istället för öl var vi ju alla sugna på.. beställer en Visby Kloster och när servitrisen helt oberörd och utan att säga något ställer ner en öl som är alldeles för mörk för att vara en Klosteröl blir ja genast misstänksam!

De tar mig ett smakprov för att inse att ja fått in fel öl.. först känner ja mig helt senil och måste dubbelkolla med mina vänner vad ja egentligen beställde - ibland kan man ju tänka på en sak o säga en annan.. vi var dock alla rörande överens om beställningen.. Gick ialf o sa till servitrisen som också verkade förvirrad av situationen!

Efter mycket roddande fram och tillbaka kom ialf servitrisen tillbaka till vårt bord för att meddela att Klosterölen tydligen var slut och att bartendern istället, helt på eget initiativ och utan att meddela någon, slagit upp en Sleepy bulldog för att den har 'liknade smak' och hoppats iskallt att ja inte skulle känna skillnaden!

HA! Vilket jävla skämt OCH så jävla fräckt!!!
Mitt ölsmakarego är skadat, förevigt............

Nu ska de löpas, benen har smörjts med tiger balsam och voltarenet ligger nära till hands! Håll tummarna!

Puss


Inga kommentarer: