onsdag 16 maj 2012

NYC dag 3, the day Florida came to town!

Efter en minst sagt händelserik kväll lyckades jag och Jenni oss på en sovmorgon, tro de eller ej. Vaknade runt nio kanske. Idag sken även solen på oss för första gången sedan planet landet. Vi hade bestämt oss för att försöka ta oss ner till Ground Zero och Wall street. Det ena för att de känns som ett måste när man besöker New York och det andra för att ..... behöver jag ens säga de..... träffa executives.

Ground Zero kändes som en ända stor säkerhetskontroll, en positiv sak som terroristerna gjorde (vågar inte skriva ut namnet för då lär jag väl aldrig mer få sätta min fot i Amerika) var att skaffa en sju helvetes massa nya arbetstillfällen till ett land med kanske världens största arbetslöshet. Det var en fin liten park i alla fall och det kommer säkerligen bli ännu finare när allt bygge som pågår, av de nya WTC är klart.

Jakten efter Wall street slutade i katastrof, tror vi gick runt i två jävla timmar och letade efter gatan utan framsteg. Jag hade självklart glömt vår karta hemma och när vi äntligen gav upp och begav oss mot tunnelbanan fann vi en karta på vägen som visade att vi varit på fel jävla sida av Manhattan, det vill säga västra sidan när Wall street låg på östra.....

På kvällen kom, trumvirvel tack, CRYSTAL till staden. Hon hade flugit hela vägen från Miami för att hälsa på när hennes älskade vän (läs Jag) befann sig i hennes hemland. Såååååå sjukt roligt att få träffa henne igen, vi har ju faktiskt inte setts sen nyår 2010 när jag var med henne till the Keys. Fina vänner är fan inte lätt att hitta och de är ännu svårare när dom råkar bo på andra sidan Atlanten så man aldrig får träffas.

Hur som helst så åt vi Irländskt denna kväll. Och en hel del snake bites blev de till detta! Efteråt begav vi oss till en bar i närheten av vår hotell som utlovade bikinis, biljardbord OCH gratis varm korv (kan de blir mycket bättre)!! Dock måste jag besviket erkänna att vi inte erbjöds något utav dessa tre. Snacka om falsk marknadsföring...

Kvällen innehöll en del del minnesprat, jag har än idag dåligt samvete för Jennis som fick lyssna på vårt evinnerliga babbel om Australien och the good times.









Ikväll simmade jag mitt sista pass inför Livräddnings-SM btw.. börjar bli nervös nu! Imorrn flyttar vi Jockes säng och bokhylla hit. Sen ska ja packa ner kläderna som inte ska med till Gotland i flyttlådor o börja städa tänkte ja.. Det närmar sig nu gott folk, de närmar sig.......


Inga kommentarer: