tisdag 15 maj 2012

The day of the Box

Alltså de här med att försöka återberätta i efterhand kanske inte var den bästa idén som skapades innanför mitt fantastiskt överbehårade skallben. Har typ redan glömt bort vilka dagar vi gjorde vad på.

Dag tre bestod i alla fall (tror jag) av en heldag i Central Park, eller en hel dag vilse som jag minns de. Ett tillsynes oändligt planlöst vandrande i denna gigantiska park. Tror att jag har ungefär 200 kort på min dator föreställandes ekorrar, vilket var dagens favoritmotiv enligt Jenni. Tyvärr hade vi inte de bästa vädret denna dag så enligt min mening är Central Park något överskattat, kan dock tänka mig att de skulle uppskattas mera en solig dag med en flaska rosé.... Vem vet!


Vi tog även en sväng förbi Upper East Side, i jakt på eventuella executives eller ställen där castingen ur Gossip Girl möjligtvis skulle kunna hänga. Tyvärr såg vi varken de ena eller de andra, utan utsidan av dessa höghus såg de ut som vilket annat kvarter som helst i staden. Vi bara bara ana vilka glamorösa lägenheter som dolde sig på insidan :)






Efter Upper East Side begav vi oss för lite kultur till Natural Art History Museum (eller nått liknade), också aningen överreklamerat. Även här fick vi erkänna oss förbannat vilse efter ett tag. Illa! Hade ialf införskaffat ett paket twizzlers, så svalt gjorde vi icke.

Kvällen bjöd på middag på Freemans, ett skitmysigt ställe som låg totalt malplacerat inne i en sjukt skum gränd i Soho.. Hade aldrig hittat dit om de inte vore för Ebba. Därefter begav vi oss till vad som tydligen (enligt tidigare nämnda persons mening) är New Yorks jsut nu hetaste ställe - The Box. Googlar man på internet får man fram beskrivningen "not for the easily offended", och de är väl de minsta man kan säga. De hade iallafall någonslags burlesk show med dvärgar, naket och dans. När en kvinna plockade ut nånting ur sin egen mutta för att sedan käka upp, valde jag att titta åt andra hållet. . . .
Kvällen spenderades vid VIP-bordet hos, ja, vad dom nu jobbade med - datorer av något slag. Allt tack vare min enastående outfit som hade en urringning djupare än Vättern. Ebba fick dagen efter en inbjudan från dessa herrer till en välgörenhetsmiddag i London med självaste Bill Gates, och jag tackade nej (!) eftersom jag trodde dom ljög. Oh Lordi Lou!
God dricka bjöds de i alla fall på och när showen tog slut tackade vi för oss och tog en taxi hem till hotellet.
Jag kan lugnt säga att jag fortfarande är i c h o c k......

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahah Bill Clinton... men men, bill som bill. helst dollar bills.. hihi /Flugan

Kajsa sa...

hahaha, ooopps! Ja menade Bill Clinton...