söndag 30 maj 2010

Kom tillbaks, denna världen är så underbar

Gah, svetten ligger precis under hudytan och vill bryta sig ut längst med hårfästet. Lägenheten strålar av renhet men jag är så pass förbannad att jag inte ens kan njuta av att omgivningen numera är relativt dammfri. Jag vet att jag har nämnt det här tidigare (ungefär varje gång jag behöver gå igen om det) men FY FAN vad jag hatar att städa. Hur som helst så har jag i alla fall genomlidit det för denna gång och med en ny inneboende i lägenheten är det hela 3 veckor, och möjligen mer, kvar tills det är min tur igen!

Igår kollade vi på Eurovision song contest, måste faktiskt (trots att det kan tänkas klassas som socialt självmord) erkänna att jag tyckte vinnarlåten var lite svänging. Dock gick mina personliga röster till Grekland, Frankrike och Balkan-mannen med luggen. Någon mer än jag som fick flashbacks till tiderna då man lyssnade söder Balkan Beatbox låtar, en efter en?

Försöker plugga lite mikrobiologi, men känns helt hopplöst. Sitter koncentrerad i kanske en halvtimme innan jag kommer på någonting annat livsnödvändigt som behöver göras. Illa! Självdisciplin verkar tydligen inte finnas i mitt ordförråd.

Idag är det bara 2 dagar kvar till min födelsedag!

Inga kommentarer: