tisdag 16 februari 2010

"cocain will blow ur brain out"

Ibland är det faktiskt förbannat bra att ha en psykologstudent till vän (trots att hon bara är inne på andra terminen), för tro det eller ej men även solen har sina fläckar!

Kan knappt tro att det här ordet kommer från mina fingrar med tanke på mina filosofiska principer men jag tror fan att jag är, håll i er nu, stressad. Innan jag nu blir dömd och uthängd, eftersom jag inte ens tror på stress, måste ja få förklara mig. Stress som fysiologiskt fenomen måste jag, som medicinvetare, erkänna existera men däremot tror jag med hela mitt hjärta på "den fria viljan" och vem som helst måste och kan ta kontroll över sitt liv och rent ut sagt välja att inte bli stressad!

Att jag på senare tid inte kan koppla av på mina lunchraster, sova på bussen eller ökat takten på mina steg vart än jag ska verkar vara klassiska symptom på en överproduktion av glukokortikoider från binjurebarken, vilket bland annat resulterar i en ökad hjärtfrekvens, extrem vakenhet och höjt blodtryck!

Med denna vetskap ska jag nu bevisa min tes om att stess går att kontrolla genom stenhård självdisciplin. Idag skolkade jag från praktiken och ska ligga på soffan utan att göra nåååååågonting (erh, förutom och gymma och gå till simmis ikväll) och imorgon mina kära vänner, imorgon kommer jag med all sannolikhet att sova på bussen. . .

!Catch u on the flip side!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag är inte psykologstudent, men lärarstudent. Och av mina erfarenheter så behöver du ett pipp.
/ "Anonym..."

Anonym sa...

hahaha jag älskar er så jävla mycket!!!! (detta även på grund av att du länkade dr.alban.haha // psyko-flugan