tisdag 19 januari 2010

Länge sen sist!

Tiden går snabbt när man har roligt och nu var det minsann länge sen jag skrev sist. .

Tentan gick överförväntan bra och förhoppningsvis kirrade jag ett Godkänt, skönt med SSK-utbildningen är att det finns bara U och G så man behöver verkligen inte anstränga ihjäl sig. Sen kanske det är lite segt att man aldrig får briljera med sina extra kunskaper, bortsett när man är bland sina vänner.
I vilket fall som helst så kommer jag nu kunna lägga Anatomin och Fysiologin i bagaget och bege mig ut på praktiken och studera livets slutskede, hur vidrigt och prövande det än kommer bli!

Festen i fredags var realtivt lugn, måste tänka på mitt fortfarande återhämntande hjärta. Jag bjöd på varmkorv och bröd i lyan för diverse kursare och när de flesta sedan begav sig till ÖG gick jag och Emilie(som inte orkade stå i kö en timme) till O´connors där vi drack öl med två spanska doktorander. Till min förvåning kunde E flytande spanska så jag blev lite utanför där ett tag innan jag lyckades övertala sällskapet att gå över till engelska. Allt som allt en lyckad kväll!

Snart börjar även farmakologin och microbiologin och jag fasar redan inför vad som komma skall....

Adios Amigos

Inga kommentarer: