torsdag 10 december 2009

en öl som förvandlades till 5

igår var jag på bio med mina kära gamla arbetskollegor! Luftslottet som sprängdes var det som sågs, en film utan vettig budget, regissör eller manus men som lyckligtvis ändå fungerade som lite skön onsdagsunderhållning.

Efter filmen hade jag beslutat att möta upp Jocke och Emilie för lite pubquiz på Småland. Alla som känner mig vet att jag är en sån jävla sucker för frågesport så givetvis var ja tvungen att gå dit. Planen var göra en ståtlig entré, dricka en eller typ två öl och krossa allt motstånd. Tyvärr så måste jag väl krypa till korset och erkänna att dessa universitetsfrågor var aaaaaaningen över min personliga kunskap och Jockes kompisar var sådana jävla allmänbildningsmongon att jag inte finner ord! typiskt lärare, Catrin Persson :) Med andra ord åkte jag på storstryk och det kändes ungefär lika hårt som när Ebba vinner över mig i Correns lördagsfrågor, inte riktigt acceptabelt men inte mycket man kan göra åt det.

En till två öl slutade iallafall med en fem-sex och vi gick vidare till Bullit där vi satt till klockan 2! Vaknade nyss, precis lagom försent för att hinna träna innan skolan börjar 11.15, TYPISKT. Hursomhelst var det ändå värt det eftersom Big Brother-Larssa (någon mer än jag som minns honom) stod i baren. Haha, när fan ska big brother börja igen, jag älskar sociala expriement!

Nu ska jag nog käka frukost, ha en bra dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

haha är jag en typisk lärare?? tvärtom, jag är dagens lärare!