måndag 28 december 2009

2 veckor kvar till tenta. .

Jag vet, jag vägrar tro på att det finns något som heter långvarig stress. Eller ok, jag vägrar tro att man kan drabbas av det utan att kunna välja själv. Fenomenet stress är bra i sig, givetvis skall man kunna hålla sig lite extra alert en dag eller två, men folk som går in i väggen på grund av lite stress. . . Vet inte riktigt om jag tror på de!

Hur som helst tror jag mer på panik, och det är just panik jag börjar känna inför den kommande Anatomi och Fysiologi tentan på 15 poäng som vi snart ska skriva. Rättare sagt om dryga 2 veckor. Jag har ju fan inte ens gjort klart alla instuderingsfrågor än. Fast jag är en vinnare, och vinnare får inte panik. Nu är det bara dags att lägga in den högre växeln, eller?

Idag var jag hos Synsam på linsundersökning och fick reda på att min syn under de senaste året gått från dålig till katastrofal. Dessutom hade jag som optiker en läspande invandrare som knappt kunde svenska (inget illa menat!), och det gjorde inte hånet speciellt bättre.
Får väl passa på att ordentligt titta nu på mina nära och kära innan jag blir fullkomligt förblindad!

Nu ska jag till Joels för lite seriöst studerande, önska mig lycka till!

Inga kommentarer: