torsdag 12 november 2009

Träningsläger eller koncentrationsläger

Har precis packat ned den sista badmössan och sitter nu och väntar på att Mammas pojkar ska börja.
Imorgon ska jag bege mig ut till Amf 1, Berga på träningsläger med försvarsmakten heeeeela helgen. Har inte varit i bassängen på ungefär ett år och formen har väl knappast varit så här dålig sen gymnasiet. Kan känna träningvärken komma krypande bara ja tänker på simning. Tur är väl att World Cupen i tisdags var inspirerande för annars hade jag väl inte ens åkt. Får se det här som en spark i baken inför kommande träning.

Det första som hände i tisdags när vi parkerade bussen utanför Eriksdalsbadet var att hela Amerikanska landslaget kliver ut ur bussen som står framför oss varav Michael Phelps kom sist ut och spatserar förbi precis framför oss. Det var jag och ett tiotal 11-14 åriga tjejer som drog efter andan och vågade knappt andas ut förrän han kommit flertal meter iväg. Mycket kan man säga om hans simning under den här tävlingen men han är fan världens genom tiderna största olympiker, och det inger sjuklig respekt!

Imorgon får vi nyckeln till min (läs pappas) nya lägenhet. Lovar att lägga ut bilder så fort vi kommer i ordning med allting.

Inga kommentarer: