tisdag 17 november 2009

Neuroanatomi på tyska

Idag hade vi den första föreläsningen om kroppens nervsystem, anatomin och fysiologin. Utan att behöva påpeka det så vet väl alla att det centrala- och perifera nervsystemet är oerhört komplexa och invecklade och något som kräver en någorlunda ingående förklaring för låt oss säga ett gäng förvirrade sjuksköterskestudenter. Problemet idag var bara att Uppsala Universitet tydligen börjat arbeta för att gynna de mångkulturella samhället och hyrt in en tysk gästföreläsare som knappt pratade svenska.

I två och en halv timma fick vi sitta och lyssna på den här mannen när han höll en föreläsning på en salig blandning av svenska/tyska/engelska och latin och inte nog med de så har jag ytterligare en 3 timmars lektion med samme professor imorgon då han in i minsta detalj skall gå igenom bland annat aktionspotentialen. Tack UU men hade jag velat läsa språk hade jag nog inte sökt mig till den medicinska fakulteten!

Träningslägret i helgen gick bra men jag hade en sån jävla mjölksyra i armarna i söndags att när jag efter sista passet åkte ut till Hjorthagen för att gå på dop orkade jag knappt hålla barnet. Muskelvärken sitter kvar än idag.

Nu måste ja kolla på Paradise Hotel, rykterna går att den här säsongen är hetare än någonsin. Lite petting i första avsnittet, tacka vet jag 6an som visar mjukporr på bästa sändningstid :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så störd men jag älskar dig ändå!

Anonym sa...

haha inget ph utan porr /ph-guden nr. 1