onsdag 28 oktober 2009

onsdag..

Häromdagen damp det ned ett brev i min brevlåda. Ett handskrivet brev i ett kuvert smyckat med små nallebjörnar (?), inte ofta man får sådana nuförtiden. Jag kände direkt igen den rullande handstilen med överdrivet stora o:n och a:n och måste bara säga att Ebba Karlsson kommer garanterat bli världens bästa psykolog.
Efter mitt panik/ångest/höstdeprissions samtal i fredags, ni vet efter att jag fått beskedet om att Miami-resan aint gonna happen, har denna underbara männsika satt sig ned och skrivit ett brev med 10 saker-man-inte-kan-göra-i-ett-soligt-Miami-men-i-Uppsala-en-kall-mörk-dag-i-Januari. Min absoluta favorit var punkt nummer två, ha på sig långkalsonger, då jag är en sån person oftast brukar börja använda de där andra lagret hud redan i oktober (ja, de har hänt att jag har använt dem vissa extra kyliga dagar redan denna höst).

En annan favorit, vara häftig och prata engelska (i Miami är det inte häftigt, för där gör alla det..), vänder sig egentligen till författaren själv eftersom jag aldrig skulle slänga mig med något så larvigt som engelska termer. Aldrig, hrm. Däremot fick jag mig ett gott skratt åt både Syrran och Ebba som efter sina år i London faktiskt tycks ha glömt bort svenskan helt och hållet, den först nämnda slänger sig faktiskt fortfarande med engelska termer vilket gör att man får skämmas.

Idag kör vi sista racet inför morgondagens tenta! Håll tummarna för mig nu. . .

Inga kommentarer: