söndag 27 september 2009

Va har DU legat med Stefan Nystrand?


helt ärligt alltså, med handen på hjärtat och utan överdrift så måste jag säga att simning mycket väl kan vara världens roligaste sport. .

Idag har jag spenderat hela dagen i Erikdalsbadet tillsammans med min duktiga a-gruppare, tyvärr måste jag väl erkänna att deras tränare inte varit lika duktig utan ganska trött, seg och en aning bakis. det kostar att hålla kvar sig på toppen, framförallt när man måste hålla jämna steg med Peter Seipen som gästspelade i öltälten på Vaksalatorg igår. Utan att säga för mycket så måste jag väl erkänna att den där sista sambokashoten var liiiiiiiiiiite onödig med tanke på att väckerklockan ringde 06.40 imorse.

Men men, inte klagar jag för de. Ett proffs klarar av att hålla humöret på topp i även de allra knivigaste situationerna


Hur som helst så har den här dagen, förutom coaching, tidtagning och teknikspaning, även ägnats åt en grundlig uppdatering i allt vad skvaller heter inom simvärlden. Vem hade kunnat anan att en bekant till mig har legat med Stefan Nystrand samt att allas våran världsrekord innehavare ligger runt värre än en översexuell duracell kanin under parningstiden (och detta trots sin uppmärksamt låga ålder)? Dessutom träffade jag Jakob Dorch, min gamla träningskompis från LASS och hans skönhet till son. Måste väl erkänna att det tog en sekund eller två innan han kände igen mig men jag tog mig iallafall mod och gå fram och säga hej!


Johan Levander från försvarsmaktslaget var även närvarande dagen till ära. Han skulle ställa upp i Södertörns lag inför 10*100m frisim där de skulle försvara fjolårets förstaplats. Tyvärr måste jag meddela att hela laget diskades för överväxling (soooopor).


Tror knappast att någon utöver jag egentligen bryr sig om det här så därför ska jag sluta skriva nu!


/K


Inga kommentarer: