tisdag 1 september 2009

Första skoldagen..

Jaha, då var man klar med den då.. Allra första dagen på mitt nya liv på Universitetet som sjuksköterskestudent. Fortfarande sjukt bitter över att jag missade nollningen, dom verkade haft ett jävla håll igång ons - lör. Men vad ska man göra? Är väl tacksam för att jag kom in över huvudtaget.

10.15 idag samlades vi utanför hörsal B21 på Biomedicinska centrumet dit utbildningen nu flyttat från döbelnsgatan och idag fick vi mest information som gick in genom ena örat och ut genom andra. Jag hade fullt upp med att se mig omkring på alla som satt runt omkring. Vi delades in i Basgrupper och fick gå på rundvandring. Inte mkt att säga där, folk verkar schyssta och tror nog att de här kommer bli 3 riktigt bra år. Största paniken ligger väl i det faktum att jag nu faktiskt sitter fast här nu tills jag är klar. 3 år är fan lång tid för någon som inte ens har haft ett "riktigt" hem sedan mamma sålde bostadsrätten på Lingonvägen 10.

Nu ska ja ut och springa och sen är de dags för simmis. Assisterande coach till A-gruppen, ha, de tåls att fundera över. Ungdomarna är sjukt snabba! Pratade med Carro igår och hon lovade att försöka jobba när Sum-Sim riks går i Västerås under Lucia helgen. Tänka sig att jag tränar Sveriges nya generation av elitsimmare just nu, för elitsimmare är precis vad dom kommer bli när jag och Ina har drillat klart! Blod svett och tårar. . .

Hejsvej.

Inga kommentarer: