onsdag 23 september 2009

få, färre, färst

jaha ja, nu har jag äntligen återämtat mig efter helgens bravader. Och vilken helg! 15.57 saktade mjölktågen från Sthlm in på Göteborgs tågcentrtal och tre vilsa blondiner från Östkusten klev av, blinkade sömnen ur ögonen och kisade mot solen. Vart skulle vi nu? Givetvis var systembolaget en första anhalt och vi var även tvugna att införskaffa en inflyttningspresent till kvällens partaj, man kommer väl inte tomhänt till en ormgrop? In i Nordstan begav vi oss med våra väskor, Carrob hade med sig hela jävla trossen vilket ja retat henne för heeeeeela helgen.

Efter ungefär en timmas hönsförvirrat omkringspringande fann vi de vi leta efter och begav oss med buss 60 mot masthugget och paradisgatan där vi skulle husera.

20.00 hade vi vilat, duschat, gjort oss realativt snygga, plockat upp två pizzor på vägen och begett oss till festen. Inte vidare svårt att hitta dit, vi följde bara musiken som man istort sett kunde höra ända från busshållssplatsen.


Från här måste jag väl tyvärr censurera resten av kvällen men jag understryker det faktum att det är få tillfällen efter att man fyllt 18 som man varit på en riktig hemmafest och tyvärr så föll man lätt tillbaka i de gamla vanorna från Ånestadtiden. . .


Lider nog också av extrem vätskebrist efter allt dreglandes över de 5 röjdykarna tillika oerhört vältränade männen som höll i dessa festligheter och som viäven hade bastukväll med på lördagen!
Nu måste jag seriöst plugga lite, väckarklockan ringde 07.30 imorse och jag har inte ens öppnat boken än. . . katastrof!




ps, catrin jag e så sjuuuuukt glad att vi hann ses, du är ta me fan den roligaste jag vet!








1 kommentar:

Anonym sa...

det vet du/ cp