fredag 25 september 2009

alkoholist, javisst

nu sitter jag har vid köksbordet med böckerna utspridda runtomkring mig och en kopp kamomillte stående farligt nära datorn. Jag håller på att bli riktigt riktigt förkyld, nyser och hostar om vartandra.
Håller just nu på att studera om diverse sänglägeskomplikationer så som pneumoni, osteoporos och obstipation eller som det heter på svenska lunginflammation, benskörhet och förstoppning.
Varför komplicera allting med facktermer och inte bara hålla sig till de orden som så självklart beskriver symptomen? Detta skulle iallafall just nu underlätta mitt liv betydligt.

Jag har verkligen dålig självdisiplin när de kommer till det här med studier, speciellt när jag har datorn så här nära tillhands (läs armlängds avstånd). Facebook är som en drog och numera har jag även blivit beroende av Jon Olssons blogg. . .

Idag kommer mamma till Uppsala för att återuppliva gamla minnen från hennes tid här, vi ska fika på "hörnet". Jag ska försöka ta tid på min nya klocka med inbyggd stoppur (tillåtet att bli mäkta imponerad) för att se hur lång tid det tar innan vårt första bråk. Min insats läggs på inom loppet av 30 min.

Ok, koncentrera dig nu... studera!

Inga kommentarer: